Про переваги та недоліки запровадження в Україні змішаної системи примусового виконання рішень приватними та державними виконавцями сьогодні говорили в Одесі під час IV засідання Одеської регіональної ради з питань реформи сектору юстиції, у якому взяв участь заступник голови Ради адвокатів Одеської області Андрій Костін.
У ході засідання йшлося про те, що запровадження змішаної системи примусового виконання рішень дозволить підвищити кількість фактично виконаних рішень, зменшити видатки державного бюджету на фінансування органів ДВС, збільшити надходження до державного бюджету за рахунок виконавчого збору, а також створити нові робочі місця.
Однак, йшлося у виступах учасників заходу, щоб впровадити службу приватних виконавців потрібно зробити ще достатньо багато кроків, найперше – розробити підзаконні акти, створити кваліфікаційну та дисциплінарну комісії, провести навчання та іспити для приватних виконавців, видати відповідні свідоцтва. Одночасно будуть діяти обмеження категорій виконавчих проваджень, які можуть перебувати у приватних виконавців, наприклад про конфіскацію майна, про вселення і виселення фізичних осіб, за якими стягувачами є держава або державні органи. Приватні виконавці будуть отримувати винагороду за свою працю в розмірі 2,5 %від стягнутої суми.
З появою приватних виконавців, говорили учасники заходу, будуть надаватись більш якісні та ефективні послуги завдяки конкуренції, скоротяться терміни виконання рішень, збільшиться довіра стягувача до виконавця. Але після створення служби приватних виконавців важливо не забувати про державних виконавців. Умови праці державних виконавців повинні бути гідними, не гіршими від приватних.
Було також запропоновано впровадити електронний документообіг між судами та виконавчими службами, адже, якщо буде технічна можливість направляти виконавчі листи в електронному вигляді до виконавчої служби, то це значно оптимізує процес виконання рішень, а громадянам не доведеться ходити по кілька раз до суду, щоб отримати виконавчий лист.
* Чергове засідання було проведено Міністерством юстиції України в рамках реалізації проекту ЄС «Підтримка реформ у сфері юстиції в Україні».